Saturday, March 26, 2011

Sistem


Aku dah lama tak update blog.
Bukan apa, aku sudah dilanda kesibukan dan masalah.
Satu demi satu datang.
Baik peribadi mahupun sekeliling.
Sudah belajar samapi Phd pulak bila difikirkan.
Bukan kata nak menyalahkan sesiapa.
Semakin diselidik,difikir dan aku sedar.

Aku pun terkena macam Bob Lokman.
Aku rasa aku ada masalah dalam sistem kehidupan.
Aku rasa aku ada masalah dalam sistem pengajian.
Aku rasa aku ada masalah dalam sistem pergaulan.
Aku rasa aku ada masalah dalam sistem masyarakat.
Aku rasa aku ada masalah dalam sistem persahabatan.
Aku rasa aku ada masalah dalam sistem kejujuran.

Aku tahu yang aku jenis lantang bersuara
Jika benda yang aku tahu tidak betul.
Aku tahu yang aku jenis Aggressive
Jika aku minat dan cuba mendapatkannya.
Aku tahu yang aku jenis "kasar" bila berkata
Jika aku rasa aku "selesa" berbual dengan mereka.

Bukan aku hendak menegak benang yang basah.
Tetapi adil ke aku yang manusia serupa dengan kalian dilayan begini?
Suku abad aku hidup, aku memang hidup dikelilingi kawan².
Tetapi aku rasa makin lama,aku makin kurang selesa berdamping dengan kalian, kenapa?
Dimana silapnya?

Hampir 6 tahun aku abdikan diri aku dalam bidang komputer.
Aku masih lagi merangkak dan kebelakang dari kalian.
Hampir 6 tahun aku abdikan diri aku dalam bidang komputer.
Aku masih lagi tak dapat kuasai sesuatu subjek.
Hampir 6 tahun aku abdikan diri aku dalam bidang komputer.
Aku rasa macam aku buangkan duit keluargaku.
Hampir 6 tahun aku abdikan diri aku dalam bidang komputer.
Aku rasa dah lama sangat aku tipu diri sendiri.

Aku minta jasa baik kalian,
Bantulah aku sebagai seorang Islam.
Bantulah aku sebagai seorang sahabat.
Aku hanya minta sedikit kejujuran dan kehidupan.
Bimbinglah aku yang naif ini.


SiLaraDenganSkuterBesiNya

No comments: